ATEEN FATIHAH
ABOUT STUFF CBOX LINKS FOLLOW
Welcome to my blog . I HOPE YOU WILL LIKE ALL MY POST..DON'T FORGET TO FOLLOW MY BLOG..^_^ ;3
Jalan Yang Penuh Liku dan Ujian

Assalamualaikum.


Ya, tiada kemanisan dan keindahan hidup jika tiadanya ujian dan dugaan. Allah Maha Pemberi Ujian, Allah amat merindui rintihan hambaNya yang sering melupakanNya.

Ya, seringkali aku lupa bahawa Allah adalah Penciptaku. Aku lalai dengan nikmat dunia, aku terpedaya dengan semua yang ada di dunia. Yang aku kejar hanyalah dunia, bukannya akhirat. Yang aku kejar hanyalah cinta manusia, bukannya cinta Sang Pencipta. Astaghfirullah.

Ya, kerana itu Allah turunkan ujian dan dugaan keatasku. Agar aku sedar kewujudan aku di bumi ini hanya untuk mengabdikan diri kepadaNya, untuk kembali kepadaNya. Tapi, bila ujian itu mendatang, aku merungut, aku salahkan Tuhan bukannya diriku sendiri, aku alpa dan aku lalai daripada mengingatiMu, ya Allah.

Ya, aku patut bersyukur atas ujian ini, aku perlu terus untuk mengabdikan diriku hanya padaMu. Bukannya pada manusia yang tidak kekal yang tidak dapat membantuku. Hanya padaMu Ya Allah, Pencipta segala Alam dan isinya. Allahurabbi...


0 Comments

Post a Comment





Older Post