ATEEN FATIHAH
ABOUT STUFF CBOX LINKS FOLLOW
Welcome to my blog . I HOPE YOU WILL LIKE ALL MY POST..DON'T FORGET TO FOLLOW MY BLOG..^_^ ;3
Jangan sesekali kamu mendekati zina

Assalamualaikum..
okay, entry saya kali ni tentang 'Jangan sesekali kamu mendekati zina'
bukan apa, terlalu ramai remaja sekarang terjerumus kedalam zina.
Awak kena tahu, zina bukan sahaja melakukan hubungan seks bagi pasangan yang belum halal, tetapi banyak cabangnya,jika kamu tahu satu ayat Al- Quran, jangan saja mengambil ayat tersebut dan praktiskan ia tanpa kamu mengkaji.



Zina ni terbahagi kepada banyak cabang,  couple ni antara satu perbuatan yang mendekati zina, mendedahkan aurat juga boleh mendekati zina, contohnya "apa salahnya, kalau saya couple tapi saya dan pasangan saya berjauhan, kalau contact pun mesej pasal isu-isu keagamaan dan pelajaran". Oh, liciknya kau wahai syaitan, kau hasut umat Nabi Muhammad dengan pelbagai cara untuk menghalalkan yang haram, walaupun duduk berjauhan, hati masih ada, dengan mengingati 'si dia' ia boleh termasuk dalam zina hati, Ya Allah, susah sungguh untuk menjaga zina hati ni.


Zina telinga berlaku apabila, seorang pasangan ni bercakap sesuatu yang boleh meransangkan nafsu masing- masing, maksudnya saling melontarkan kata-kata manis. Zina mata bermaksud apabila seseorang itu melihat perkara yang boleh meransangkan nafsu masing- masing dan banyak lagi jenis zina, jangan kita anggap perkara zina ini amat remeh, Zina ni adalah satu cara Yahudi untuk menjatuhkan umat Islam, pernahkah kamu berfikir? Nikmat sangat ke couple sebelum nikah? Sungguh, perkara maksiat itu lebih manis dilakukan kerana balasan yang Allah bagi tu sungguh pahit. "Alah, takper, kami hanya dekati zina hati, zina telinga, mata dan lain - lain jauh sekali sebab kami couple jarak jauh". Dah Allah berfirman, "Jangan sesekali kamu mendekati zina" so janganlah, ni masih nak cari alasan untuk couple. Kalau nak couple sangat, kahwin cepat- cepat, itu adalah cara terbaik.




Maafkan saya andai saya emosi ketika sedang menaip entri ni, sebab Yahudi sedang menaiki tangga untuk menjatuhkan umat Islam. Perkara ni amatlah serius walaupun ia tak di tunjukkan di dalam berita. Sudahkah anda sedar??




Labels: , , ,

4 Comments
Anonymous nadiah said...

Wow ! Cpt ateen update entry bru.. Rase2 bru je debat ngn laki kt twitter xd.. Anyway, btol la kata ateen. Couple tuu slh satu cbg zina

 
Blogger ateen_fatihah said...

yup...kita kna kaji sesuatu atas sesuatu, Allah berfirman "Jangan mendekati zina" kiranya couple tu mndekati zina la kn :)

 
Blogger Shoi said...

done follow blog ateen ^^

 
Blogger Daikira-Chan said...

well done :)

 

Post a Comment





Older Post | Newer Post