ATEEN FATIHAH
ABOUT STUFF CBOX LINKS FOLLOW
Welcome to my blog . I HOPE YOU WILL LIKE ALL MY POST..DON'T FORGET TO FOLLOW MY BLOG..^_^ ;3
pengalaman pertama.....'Suami Aku Ustaz'

Assalamualaikum....saja nak bercerita..novel di atas ni berjudul 'Suami Aku Ustaz'..ni adalah novel pertama yang saya baca..ceritanya bermula begini...

saya bukannya seorang kaki novel,kalau pergi kedai buku pun novel tak pernah saya na tengok..roommate saya dua-dua kaki novel..bila dapat baucer pun nak spend untuk novel...disebabkan saya tak minat novel,saya pun tak tau nak beli apa dengan baucer tu...roommate saya yang baik hati telah mencabar saya supaya habiskan satu buah novel...saya pantang dicabar kot...saya pun cakap,"ok..yang pastinya...bagi saya baca novel yang korang semua rasa paling best...".Oleh yang demikian,dua orang roommate kesayangan pun  sebulat suara setuju nak beri novel ni....

Dengan terpaksanya saya baca la..baca punya baca sampai pening kepala..tapi tak habis lagi la..ada lebih kurang 15 bab lagi kot..dua orang roommate yang baik pun memerli,"lamanya baca.....haha".Tau la saya ni tak minat novel macam diorang.


Mula-mula baca novel tu macam tak ada perasaan langsung..tak de la menarik sangat..dia berkisarkan tentang seorang pelajar SPM yang terpaksa dinikahkan oleh USTAZ yang mengajar disekolahnya..yang merupakan abang sepupunya..perempuan tu bernama Lisa,ustaz tu bernama Hafiz..Hafiz tu dah lama sukakan Lisa,tapi Lisa tak boleh terima kenyataan yang dia terpaksa kahwin dengan abang sepupu dia yang skema...tapi lama-kelamaan..Lisa suka juga kat ustaz tu...biasa la...novel...


roommate kata...novel biasanya tentang kahwin paksa,sampai dia pun teringin nak kahwin paksa...ada juga macam tu..dia ingat best sangat la tu...ingat nak baca novel islamik,.ingatkan novel 'Suami Aku Ustaz' ni islamik...tapi lepas baca sekali dah pening kepala...cukuplah hanya sekali...maybe sebab banyak tulisan kot...ada seorang roommate saya ni,baca 3 buah novel berturut-turut hingga keesokkannya pening sampai tak dapat nak bangun daripada katil...haha...

Lepas habis baca satu novel ni,nak tuntut hadiah daripada roommate yang telah berani mencabar tu..hehe...




Ok,setakat ini jelah....Assalamualaikum....



Labels: , , ,

5 Comments
Blogger ateen_fatihah said...

hwehwe

 
Blogger Unknown said...

Sy peminat novel tegar :)

Tp usha dulu kalau tajuk terlampau berat utk minda kebudakan sy (even dah masuk 20an) sy tak baca . hihi

 
Blogger ateen_fatihah said...

ooo...bagus la macam tu...kadang-kadang novel ni ada yang melapai skit...tp bagus la klu awak pilih tajuk n jenis yg bersesuaian..^_^

 
Blogger gAdis qLATE said...

dh bca novel ni... memang best.... :)

 
Blogger ateen_fatihah said...

nati ni dia akan buat versi movie pulak...:)

 

Post a Comment





Older Post | Newer Post