ATEEN FATIHAH
ABOUT STUFF CBOX LINKS FOLLOW
Welcome to my blog . I HOPE YOU WILL LIKE ALL MY POST..DON'T FORGET TO FOLLOW MY BLOG..^_^ ;3
Keunikan MUSLIMAH...

  HAKIKATNYA...perempuan nampak amat tabah dari luarannya,tetapi dalamannya amat sensitif..pantang disakiti..sebab itulah lelaki perlu memahami wanita...jangan mainkan perasaan wanita...



     CEMBURU ....perkara ini adalah perkara biasa andainya perempuan itu begitu sayangkan seseorang lelaki..Ada kalanya,lelaki kadang kala perlukan masa untuk bersendirian,bagi pihak perempuan...mereka merasakan yang dirinya tidak diperlukan...kadang-kadang..lelaki mempunyai kawan perempuan untuk pelajaran,tetapi ia disalah anggap oleh perempuan..mereka merasakan yang lelaki tersebut curang...tapi cemburunya perlu berpada-pada..jangan cemburu sehingga membinasakan diri sendiri..

  CINTA...cinta itu fitrah..tapi perempuan menganggap cinta ini amat penting..jika tiada iman dan agama,mereka sanggup menggadaikan segala-galanya demi cinta...ada seorang veteran pernah berkata,"bercinta itu boleh ketika belajar..kerana susah untuk elakkan sesuatu yang berkaitan perasaan ni...tapi kena la jaga batas pergaulan..cintakan dia dengan cara berdoa...tak perlu la pergi makan sekali..kuliah sekali..tetapi ingatlah,jangan lebih-lebih melayan perasaan tu..pentingkan pembelajaran dulu..bila dah berjaya,awak kahwin la..pastu buat ibadat banyak-banyak...".Saya rasa,percintaan jarak jauh lagi baik kot..jauh daripada maksiat..hehe



   PEREMPUAN ni amatlah unik...jadi,bersyukurlah kita wahai wanita...jaga cintamu hanya untuk yang sah..mahalkanlah cintamu wahai muslimah..jangan biarkan dirimu dan hatimu mudah disentuh oleh lelaki yang bukan bernama SUAMI...






Labels: , , , ,

4 Comments
Blogger Farah Shahirah said...

Saya percayakan 'cinta selepas nikah'. :)
Awak pulak, bagaimana?

 
Blogger Hanny Abdullah said...

"cinta selepas nikah" mmg seeloknya begitulah utk elakkan benda yg x elok tapi sebelum tu kita kena kaji jugak salasilah org yg nak di kahwini tu, Mcm akk 3 bulan kenal terus khawin..x tau pun latar belakang n perangai..now apa sudah jadi!! so kena tau jugak dulu ya...

 
Blogger ateen_fatihah said...

@Farah Shahirah:Alhamdulillah...saya pun percayakan cinta selepas nikah...kerana cinta selepas nikah je yg diredhai oleh Allah..

@Hanny Abdullah:akak dh kahwin ker??tahniah yer...^_^

 
Blogger nur azian said...

beruntung kita jadi seorang wanita dan seorang muslimah :)

 

Post a Comment





Older Post | Newer Post