ATEEN FATIHAH
ABOUT STUFF CBOX LINKS FOLLOW
Welcome to my blog . I HOPE YOU WILL LIKE ALL MY POST..DON'T FORGET TO FOLLOW MY BLOG..^_^ ;3
AWAS....COUPLE ITU HARAM!!!

   Apabila seseorang itu dilamun cinta memang susah la kan...bergayut 24 jam pun takpe..berskype sampai pukul 2 3 pagi pun tak mengantuk punya..cakap,'I LOVE YOU','I MISS YOU','I CAN'T LIVE WITHOUT YOU' adalah perkara biasa...kenapa saya menekankan bab-bab cinta or couple ni..??sebab majoriti remaja sekarang hanyut kerana cinta...sanggup korbankan maruah diri dan agama demi cinta..wanita yang kusayangi kerana Allah...jangan pernah sesekali kamu menyerahkan maruahmu demi cinta yang tak pasti...


  Wahai wanita yang kusayangi...kalau anda semua inginkan pasangan yang baik dan setia...berdoalah kepada Allah agar Allah memberikan jodoh yang baik..jangan pergi menjual diri demi cinta...Saya ada pengalaman berdasarkan peristiwa yang berlaku kepada kawan saya...apabila saya tanya dia,"Awak couple kan??"dia menjawab,"ehhh..tak lah..kitaorang tak couple..kitaorang just suka sama suka...".Saya just senyap..tak nak bergaduh pasal hal remeh temeh..TAK DIKATAKAN COUPLE YER klu,'setiap minggu keluar dengan boyfriend hingga ke malam??bergayut berjam-jam??ambil gambar hingga bersentuhan??'.Apabila ditanya sekali lagi,"awak tak takut ke kalau dia ada perempuan lain atau dia mengapa-apakan awak??".Dia berkata dengan yakin,"saya percayakan dia..dia lelaki yang baik..".Wahai wanita..berfikir dahulu..jangan apabila tergadainya maruah baru nak berfikir cara untuk menggugurkan bayi..nauzubillah..



 Apabila bertanya seorang sahabat ni,"Awak betul-betul sukakan lelaki tu ke??".Dia berkata,"Saya amat sayangkan dia walaupun dia pernah curang dengan saya..saya masih maafkan dia walaupun dia buat salah..maybe suatu saat dia berubah kot..saya nak bila dia couple dengan saya dia akan berubah...saya nak sangat kalau dia selalu ke surau...dia kata saya ni pemberi semangat untuk dia berubah..".Baguslah kalau dia nak berubah,tapi kan lebih baik kalau lelaki tu mendekatkan diri dengan yang sama jantina untuk mendalami ilmu agama..itu cuma alasan nak mendapatkan hati perempuan..lelaki kebanyakannya pandai bermain dengan kata-kata dan perempuan pula selalu termakan dengan -kaka-kata manis itu.


   Pesanan buat sahabat dan diri sendiri..kalau nak lelaki yang baik,kita mesti jadi seorang yang baik..tapi niat untuk jadi yang baik tu mesti kerana Allah S.W.T...


Setakat ini coretan saya...agar ia bermanfaat kepada kamu semua...^_^



Labels: , , , ,

6 Comments
Blogger Unknown said...

Terima kasih utk nasihat :)

 
Blogger ateen_fatihah said...

sama-sama....sama-samalah kita nasihat-menasihati..^_^

 
Anonymous Anonymous said...

lau dah pernh skli curang tu. lupakan je la. huhu

 
Blogger ateen_fatihah said...

tu la pasal...tak mustahil jika lelaki tu mengulangi kesilapannya kan??^_^

 
Blogger sarahhernyzar said...

alhamdulillah... artikel yg menarik untuk di kongsikan :)

p dot s: jemput lah ke blog musyuk musyuk sara,
Hernyzar Helmizan. hehe.

 
Blogger ateen_fatihah said...

insyaAllah..klu ada masa saya akan visit blog awak..^_^

 

Post a Comment





Older Post | Newer Post